‘Op zoek naar handige tips om een kantoor goedkoop in te richten? Zoek niet langer en lees onze blog met handige budgettips.’
Grote kans dat u zich in de opstartfase van een nieuw bedrijf of vestiging bevindt. Correct? In zo’n opstart is budgetbeheer van uitzonderlijk belang. Logischerwijs is het inrichten van het kantoor een grote eenmalige kostenpost. Gelukkig hebben wij voor u een aantal handige tips op een rijtje gezet. Zo kunt u met een klein budget, tóch uw kantoor op een leuke manier inrichten!
1. Planning en budgettering is half the job
Een veel gemaakte fout: beginnen zonder plan en adhoc meubels kopen waarvan de prijs aantrekkelijk is. Resultaat? Onnodige meubels en verspilling van budget. Bovendien is het niet alleen funest voor het budget, ook de sfeer wordt er niet beter van.
Planning en budgetteren is volgens ons van uitzonderlijk belang. Stel een budgetplan op en bedenk van te voren wat voor soort ontwerp uw kantoor moet hebben. Welke meubels en apparatuur heeft u minimaal nodig? Welke ergonomische ondersteuning is gewenst? En wat zijn de kleuren die u gaat gebruiken zodat uw kantoor een eigen identiteit krijgt? Zomaar een paar vragen die u kunnen ondersteunen bij het maken van een budgetplan. Schrijft u al deze zaken op? Dan heeft u altijd iets om op terug te komen en weet u waar ruimte te creëren is. Zo kunt u tijdens de inkoop, weloverwogen keuzes maken.
2. Mouwen opstropen en zelf klussen en het kantoor inrichten
Zelf doen = geld besparen. Elke euro die u besteed aan het uitbesteden van werk is een euro die u had kunnen investeren in de inrichten van het kantoor. Zo kunt u prima zelf de muren schilderen. Zelf niet zo handig? Geen zorgen: schilderen is namelijk helemaal niet zo moeilijk en om u gerust te stellen, het grootste deel van de muur zal u vast toch bedekken met wanddecoratie.
TIP: Schilder één of meerdere muren in een mooie kleur in plaats van ze wit te laten. Zo krijgt uw kantoor meer identiteit én sfeer.
3. Circulair meubilair: tweedehands is the way to go (en nog duurzaam ook)
Circulair meubilair, dat klinkt prijzig. Is het niet. Maar hoe werkt dat dan, circulair meubilair? Grote kantoren worden regelmatig gerenoveerd. Tijdens zo’n renovatie wordt vaak ook meteen al het kantoormeubilair vervangen. In sommige gevallen komen deze meubels weer terug op de markt via verkopers van tweedehands kantoormeubilair. Maar door sommige partijen worden de minder goede meubels gewoon afgevoerd…. Ongelooflijk in een tijd waar duurzaamheid bij iedereen hoog op de agenda staat.
Daarom adviseren wij het kopen van tweedehands kantoormeubilair. Niets mis mee, vaak gunstig geprijsd en nog duurzaam ook. Partijen zoals Goedkopekantoorinrichting.nl doen er bovendien alles aan om kantoormeubilair terug op de markt te brengen. Ze renoveren de meubelen en stofferen de stoelen opnieuw wanneer nodig. Hiermee krijgt het kantoormeubilair een nieuw leven in een kantoor zoals die van u.
Kies tweedehands kantoormeubilair wanneer u een kantoor in gaat richten met een beperkt budget.
4. Gebruik het internet en vergelijk
Het internet wordt nog altijd steeds belangrijker. Bestelden we in het verleden voornamelijk kleding, boeken en games… Tegenwoordig is ook kantoormeubilair online goed vertegenwoordigd en is het bestellen een stuk eenvoudiger. Het vergelijken van de prijzen van kantoormeubilair is volgens ons dan ook een must do wanneer u een klein budget heeft.
Weet u niet waar u moet zoeken? Begin eens bij marktplaats. Hier zijn naast particulieren ook veel bedrijven die de kantoorinrichting van de hand doen. Maar staar u niet blind: alleen op marktplaats kijken betekent niet dat u altijd het goedkoopst uit bent. (Online) verkopers van tweedehands kantoorinrichting zijn namelijk ook behoorlijk scherp op het gebied van prijs. Daarnaast kan het ook interessant zijn om te kijken naar faillissementsverkopen. Maar let op: U bent niet de enige. Koop dus alleen de partij wanneer de prijs gunstig is.
Goedkoop een kantoor inrichten kost tijd en behoeft commitment aan het budgetdoel!
5. Ga voor groen: ‘a plant a day keeps the doctor away’
Groen in uw kantoor: een must do voor uw goedkoop ingerichte kantoor. Medewerkers vinden een werkplek met planten aantrekkelijker dan een ruimte zonder planten.
Uit onderzoek blijkt dat planten niet alleen de luchtvochtigheid verhogen, maar ook bijdragen aan een positief humeur en dat ze zorgen voor meer tevredenheid bij medewerkers over hun eigen prestaties. Dit alles terwijl het ziekteverzuim door planten ook nog eens afneemt.
Bespaar NIET op ergonomie
Ergonomie, inmiddels zijn de meeste bedrijven overtuigd van het belang ervan. Helaas nog niet alle bedrijven.
‘People are the most important asset of a company’. Bovendien kunt u zich niet veroorloven dat u te maken krijgt met een hoog ziekteverzuim.
Met dit in gedachten is het logisch dat u niet dient te besparen om ergonomie. Zo zullen de meeste medewerkers het grootste gedeelte van de dag doorbrengen aan een bureau. Goed zitten is dan ook van levensbelang en is een belangrijk onderdeel van een laag ziekteverzuim. Zorg dus dat uw medewerkers in ieder geval voorzien zijn van een verstelbare bureaustoel, een verstelbaar bureau en een in hoogte verstelbare monitor.
Wordt het dan niet duur? Zeker niet! Er is genoeg aanbod op het gebied van verstelbaar tweedehands kantoormeubilair. Zo kunt u eenvoudig de kosten drukken en uw kantoor inrichten binnen budget.